Kategori: Artikler

  • Nye platforme skal demokratisere ejendomsinvestering

    Annonce

    Når du tænker på ejendomsinvestering, tænker du da smarte tech-platforme, lave indskud og “alle kan være med”? Nej, vel..?

     

    Det er lige præcis hvad flere nye platforme både i ind- og udland ønsker at ændre på. I Danmark har vi set platforme som The Many (tidligere Brickshare) og Fundbricks gå ind på markedet med et crowdfunding-projekt, der gør det muligt for flere at begynde med ejendomsinvestering sammen med andre, mens det samme er tilfældet i Sverige med Kameo.

     

    Intet besvær – men også et lavere afkast

     

    De nye platforme opererer via crowdfunding. Det betyder, at platformene rejser penge til at købe ejendomme for ikke kun via bankfinansiering, men også via penge fra Hr. og Fru Danmark. Målgruppen er små private investorer, og der er derfor ikke et krav om at investere minimum 750.000 kr. som man ellers ofte ser det inden for ejendomsinvestering.

     

    Når du investerer med de nye platforme, så er det uden besvær. Du skal ‘blot’ stille dine penge til rådighed og ofte har du mulighed for at logge ind på et online dahsboard og følge værdien af din investering. Du tjener penge både på den løbende drift af din ejendom, ligesom at du kan tjene penge, hvis ejendommen stiger i værdi og senere sælges.

     

    Ejendomsinvestering via de nye platforme er uden arbejde til dig. Du skal ikke udskfite vandhaner, lave lejekontrakter eller ind- og udflytningscheck. Alt dette varetages af professionelle.

     

    Til gengæld vil du også få et lavere afkast, end hvis du laver alt arbejdet selv. Investering med de nye platforme giver ofte 8-10 % i årligt afkast (inkl. en indregnet værdistigning), mens at du ved at lave alt arbejdet selv kan opnå over 15 % i afkast ifølge bogen 15pct.dk.

     

    Du skal derfor gøre op med dig selv:

     

    Ønsker du at maksimere dit afkast og tjene så mange penge som muligt? Så er de nye platforme ikke vejen.

     

    Men ønsker du et højt afkast, at gå i gang med ejendomsinvestering, men ikke at have dag til dag-arbejdet med investeringer og lejere? Så er de nye platforme en god løsning. Hvis du har under 750.000 kr. er de tilmed ofte den eneste løsning, da du er forhindret i at deltage i mange almindelige ejendomsinvesteringsprospekter.

     

    Har du selv erfaringer med en af løsningerne nævnt i indlægget her? Du er velkommen til at dele dine erfaringer med ejendomsinvestering direkte i kommentarfeltet.

  • Er fremtidens arbejdskraft vikarer?

    Annonce

    Det er ikke altid nemt at trimme sin virksomhed i forhold til markedet. Nogle gange er der periodisk nedgang i ordrer, andre gange bugner ordrebogen i grad, så der må tænkes hurtigt for at få alle ordrer ekspederet.

    Et af de store problemer kan her være, at der ikke er arbejdskraft nok i virksomheden til at matche det pludselige boom. Men heldigvis er der masser af vikarbureauer, der kan hjælpe dig og din virksomhed med at finde kvalificerede og kompetente medarbejdere fra den ene dag til den anden.

    Står din virksomhed og mangler arbejdskraft, så tag kontakt til et vikarbureau allerede i dag fx Vikarbureau Næstved.

    Et arbejdsmarked i evig forandring

    De seneste år har vi set et arbejdsmarked i store forandringer med konjunkturerne, der viser større og større, pludselige udsving. Det eksempel på omvæltninger, de fleste nok tænker på lige umiddelbart, er Coronapandemien.

    I løbet af få måneder, ja nogle gange uger og dage vendte pandemien såvel ordre- som arbejdsgange på hovedet, fordi det globale behov for varer og tjenesteydelser pludselig var et helt andet, i takt med at nogle brancher oplevede eksplosiv vækst, andre total stagnation.

    Pandemien, som ramte os alle så hårdt sidste forår, og som stadig mærkes rundt om på arbejdspladserne, er selvfølgelig et eksempel på en helt ekstrem omvæltning, men helt generelt er arbejdsmarkedet i forandring og har været det i flere år nu.

    Svaret på disse forandringer er større fleksibilitet i virksomhederne, både på produktionssiden og på medarbejdersiden.

    Fleksibilitet sparer penge

    En af de måder, man som virksomhed nemt og hurtigt kan øge sin fleksibilitet på, er ved at benytte sig af vikaransatte medarbejdere.

    Et vikarbureau kan stille den rigtige arbejdskraft til rådighed i løbet af ganske kort tid. Vikarerne aflønnes med en fast tarif, så man som arbejdsgiver hele tiden kan holde sig ajour med omkostningerne.

    Modsat slipper man for en tung lønbyrde til fastansatte medarbejdere i de perioder, hvor der ikke er så meget arbejde.

    En anden fordel er, at man ved at benytte sig af vikarer som arbejdskraft altid får medarbejdere med de helt rette kvalifikationer til en given opgave, uden at man behøver at skulle bekymre sig om at bruge penge og kostbar tid på selv at efteruddanne personale, når det hele spidser til, og tingene bare skal gå stærkt.

    Har din virksomhed travlt, så kontakt et vikarbureau og hør, hvad de kan tilbyde netop dig.

  • Covers til enhver stil og smag med brugbare funktioner til den travle hverdag

    Annonce

    Leder du efter et meget funktionelt cover, som samtidig er pænt at se på? Her snakker vi mere om hvordan du finder frem til et rigtig godt etui til din mobil, som du så gerne vil passe ordentligt på. For det er nemlig meget vigtigt at have et cover til sin mobil, da det er med til at beskytte den fuldt ud. (mere…)

  • 3 gode råd til valg af printerløsning til dit kontor

    Annonce

    Har du fået til opgave at anskaffe jer en ny printer til kontoret, men er samtidig i tvivl om, hvad du skal holde øje med og forholde sig til? Som værende grøn til printere kan det være noget af en jungle at forholde sig til og komme igennem til den rigtige printerløsning.

    Der kan være adskillige årsager til, hvorfor det er blevet tid for jer at få en ny printerløsning. Hyppige nedgange, forket udskrivning, røde fejlmeddelelser og lignende, er nogle af de mange årsager til, hvorfor folk vælger at udskifte deres nuværende printer med en ny. Det kan være, at du falder i en af de båse eller en helt fjerde.

    For at gøre din søgning lettere, kan du forholde dig til følgende 3 aspekter/faktorer, når du skal ud og finde en ny printer til jeres kontor:

    • Funktioner
    • Økonomi
    • Holdbarhed

    Hvad kan printeren?

    En almindelig vej er oftest at tage udgangspunkt i, hvilke behov I har til printeren. Skal den kun printe eller kræver i noget mere af den? Har I behov for særlige funktioner, CMYK farver og lignende? Det kan hjælpe med at afgrænse søgningen. Dog kan det stadigvæk være kompliceret at forholde sig til, hvis I ikke har behov for noget særligt, hvilket leder os videre til næste punkt.

     

    Er printerens forbrug økonomisk?

    Ikke to printere er ens når det kommer til deres forbrug af blækpatroner og el. For mange virksomheder er det oftest blækpatronerne der giver den største hovedpine, da de kan koste betydelige summer penge i længden.

    Dog kan printerens elforbrug også være med til at give en tungere regning. Mange udaterede printere har det med at bruge meget strøm på at udskrive opgaver, hvilket kan blive til mange watt brugt – afhængigt af jeres forbrug.

    Dette skyldes at mange laserprintere bruger varme til opvarmning af blækaffyringsprocessen, som er nødvendig for udskrivningen af det pågældende dokument, sagsmappe, kontrakt mv. For eksempel, bruger en inkjet printer varmeteknologi som gør, at den ikke bruger el til opvarmning og dermed et minimalt strømforbrug.

    Det kan godt blive kringlet at udregne forbrug, men i sidste kan det betale sig for jeres bundlinje. For penge der er sparret, er penge der kan bruges på medarbejder aktiviteter eller mere værdiskabende aktiviteter og aktiver.

     

    Holdbarhed

    En sidste faktor som du kan kigge på, når du skal vælge en printer, er holdbarheden af den pågældende printer. Langt fra alle printere har de samme kvaliteter, når det kommer til holdbarheden, hvorfor det er vigtigt at tage det in mente. Har printeren en kort levetid vil den hurtigere kunne give problemer i form af nedgange, røde fejlmeddelelser, fejl udskrivning, et ikke særligt kosteffektivt forbrug af blækpatroner og lignende.

  • Sådan kan du få en mere konkurrencedygtig hjemmeside

    Annonce

    Vi lever i dag en digital tidsalder, hvor flere og flere arbejdsprocesser, funktioner og foretagende bliver digitaliseret. Den digitale udvikling har været med til at give os nye forretnings muligheder og måder at udføre opgaver på.

    For mange erhvervsdrivende er en digital tilstedeværelse blevet en afgørende faktor for virksomhedens fremgang og udvikling. Dette indebærer ikke kun en tilstedeværelse på samtlige online platforme og sociale medier, men også ved brug af en hjemmeside.

    En ”rigtig” tilstedeværelse

    Når det kommer til hjemmesider, deler de mange fællestræk som en fysisk forretning. Begge er afhængige af at blive fundet, hvoraf internettet giver mere skalerbare muligheder på dette kontra fysisk geografi. Ligeledes forudsætter begge to i forskelligt omfang deres egne krav til, hvordan du skal blive fundet.

    Selvom at hjemmesider giver mere skalerbare muligheder, når det kommer til at hente online besøgende, kræver de en indsats. Det er nemlig sjældent at en hjemmeside bliver fundet af sig selv, hvorfor det er vigtigt at have dette in mente, når du skal udvikle din første hjemmeside.

    For at øge din online ”synlighed” kan du gøre brug af følgende metoder:

    • Online promovering (Sociale medier, betalt annoncering, SEO, SEM mv.)
    • Offline promovering (TV, radio, reklameskilte mv.)

    Der findes et hav af forskellige metoder, hvor det bedste er at gøre brug af en blandet pallette af de forskellige. Dog er det vigtigt, at inden du går i gang med din online promovering, a du får din hjemmesides tekniske fundament på plads.

    Ikke alle hjemmesider er lige

    Set bort fra placeringer i Google, er der ikke to hjemmesider som er ens, når det kommer til indhold, design, funktionalitet og brugeroplevelsen. Hjemmesider bliver ligesom en fysisk forretning bedømt på førstehåndsindtrykket, hvorfor det er vigtigt at ligge et seriøst stykke arbejde i sin hjemmeside, hvis du ønsker, at den skal være konkurrencedygtig.

    Et tvivlsomt udseende kan skræmme besøgende væk, da det kan efterlade et indtryk af fup, svindel eller noget udateret. Udover at have udseendet på plads er det også vigtigt, at du sætter et godt stykke arbejde ind i funktionaliteten i din hjemmeside.

    Efter udseendet bliver en hjemmeside bedømt på dens funktionalitet og interaktionsmuligheder mellem den og den besøgende. Har hjemmesiden manglende, langsom, defekt og lignende funktionalitet kan det medvirke til en dårlig brugeroplevelse af din hjemmeside. Brugeroplevelsen er her særlig vigtigt, hvis du ønsker at differentiere dig fra din konkurrenter og samtidig forholde dig konkurrencedygtig.

    Hent professionelle hænder

    For at mindske risikoerne for kritiske fejl, bør du hente hjælpe fra professionelle programmører. Dette kan være afgørende, hvis du ikke selv kan kode. Afhængigt af din hjemmeside bør du hente hjælp fra en frontend udvikler og en PHP udvikler, hvis du ønsker at gøre din hjemmesides interaktion bedre.

     

  • Bestil dine dagligvare online, takket være tech – og spar tid

    Annonce

    Kunne du godt tænke dig at effektivisere din hverdag, så du har mere tid til de vigtige opgaver og bruger mindre tid på de ting, som egentlige ikke er så vigtige for dig og din hverdag?

    Nogle af de opgaver, som er vigtige for mange mennesker er blandt andet arbejde, familie og fritidsinteresser, hvor en ting som at handle dagligvare ind måske ikke ligger så højt på listen, selvom det er noget, som skal gøre. Derfor er du faktisk heldig, at det i denne moderne alder er muligt at få bestilt alle dagligvarerne på nettet – det kan være alt fra lyft freeze til en bakke tomater – og det betyder altså, at du kan spare en del tid og dermed få mere tid til de vigtige ting i livet.

    Spar hvor spares kan

    Der er mange områder, hvor det er rart at kunne spare. Det er naturligvis meget rart at kunne spare nogle penge, når det er muligt, men noget andet, som man også altid kan bruge mere af, det er tid – og her er det også rart at kunne spare lidt på sin dyrebare tid.

    Hvis man gerne vil blive bedre til at spare på tiden, så handler det først og fremmest om at tage et kig på nogle af de ting, som man normalt skal ordne i hverdagen og herefter vurdere, om der er noget af det, hvor der er tid at spare.

    Som nævnt vil et område som køb af dagligvare være et, hvor du rent faktisk har mulighed for at spare nogle penge, fordi der netop er kommet den mulighed, at du kan købe tingene på nettet. Så grib de muligheder du kan for at få effektiviseret din hverdag.

    Det er efterhånden muligt at finde alt på nettet

    Du kan altså spare tid på din dagligevareshopping, fordi der nu, takket være moderne teknologi og et generelt behov for at spare tid, er mulighed for at købe stort set alt på nettet. Hvis du går og mangler noget som en lyft freeze eller et par af disse, så kan det købes online – det er dig måske meget bekendt. Men nu kan du altså også købe helt almindelige dagligvarer som mælk, rugbrød og æbler, og det er altså en del nemmere at gøre det på nettet end inde i en fysisk butik. Så det kan forhåbentlig give dig lidt mere tid til de vigtige ting i dit liv.

  • Her er en smart ERP løsning til din forretning

    Annonce

    Kender du den her ERP løsning fra Microsoft? Den hedder Dynamics 365 Business Central. Den har tidligere heddet Dynamics NAV eller Navision – og netop ordet Navision – ja, det har de fleste hørt om. (mere…)

  • Hold øje med disse fintech virksomheder i 2021

    Annonce

    Finansiel teknologi (financial technology) som forkortes fintech er en af de hotteste sektorer, når der kommer til startups i Europa, hvis vi kigger på hvor mange penge der bliver investeret. Hvilke virksomheder skal man holde øje med, og hvilke har stadigvæk stort vækstpotentiale? Det kan godt være, at du som almindelig investor ikke har adgang til at investere i disse virksomheder, men det kunne alligevel være spændende at følge med i. (mere…)

  • Chromebook guide – Er de nye chromebooks det rette valg?

    Annonce

    Chromebook er en ny løsning til dem der vil bruge computere, men er en Chromebook bedre end de andre computere? Der er i dag rigtig mange computere at vælge imellem, og det kan være meget svært at vælge den rigtige computer til sit forbrug. En Chromebook gør valget lidt lettere (mere…)

  • Med sine kraftige magneter holder Perfect Cover mobilen intakt

    Annonce

    Efterhånden er teknologien blevet en stor del af vores alles hverdag og vi er hver især mere eller mindre afhængige af, at vores teknologiske dimser og gadgets fungere. Specielt mobiltelefonen er vigtig for langt de fleste mennesker. Dette er ens redskab til at komme i kontakt med familien, vennerne og chefen. Det er med telefonen vi synkronisere vores kalendere, tjekker mails og endda også kan tjekke vores post. Vi kan derfor hele tiden være produktive også selvom vi er på farten. Derfor er det også vigtigt at du passer godt på din telefon, her i denne artikel kan du blive klogere på, hvad du kan gøre og hvor du kan få god beskyttelse til lige netop din telefon. (mere…)

CVR DK3740 7739